måndag 19 oktober 2009

Trött

Har lunchrast nu så jag hinner skriva ett par rader.
Blev en dålig natt inatt, 3 timmars avbruten sömn, det var lite tungt att sätta sej på bussen och åka in till jobbet idag, hade hellre velat stanna hemma och vilat ut, men vad är väl en bal på slottet...
Nåja, det är "bara" 5 timmar kvar innan jag är hemma.
Mailade polarna och ställde in kvällens lir, jag skulle knappast ha orkat koncentrera mej efter den här arbetsdagen. Vi siktar på torsdag istället.

Helgen blev lugn och for förbi allt för snabbt.
Fredag kväll blev lite serietittande och sen isäng efter en jobbig vecka.
Lördag sov jag ut till 10, jag låg back en massa timmar sen förra veckan så det behövdes, eller rättare sagt så hade jag inget val, kroppen ville det och jag kunde inte tvinga den att gå utan sömn längre. Sen städade jag undan hemma och tvättade och donade på hemma tills klockan blev 17, då åt jag Colbaz med makaroner och hann jag bara stöka undan så tutade det utanför huset, min skjuts till lördagens lir hade kommit. Kom hem igen kring 12 på natten, var inte trött så jag såg en film och gick sedan och lade mej.
Söndag, klev upp efter en hel natts sömn (8h) whoopie! Fikade och började plocka undan alla prylar från köket för at sen ta fram hobbygrejerna, kring klockan 14 dök en polare upp på avtalad tid för lite modellbyggande och löst babbel till tonerna av Iron Maiden i bakgrunden. Kring klockan 17 så gav vi oss och han åkte hem till sitt. Jag plockade undan alla prylar och knatade iväg till affären för att handla lite. Då jag kom hem satte jag igång med maten. Resten av kvällen gick åt till att hänga undan tvätt och paketera en bok som jag sålt på tradera, samt fota ett par andra gamla saker som jag skall försöka kränga vidare då jag inte använder dem, lika bra att försöka få en slant för dem då det blir en snål lön denna månad då jag låg sjuk en vecka förra månaden.
Åsså var den helgen över innan jag ens visste ordet av. Man är irriterad redan på lördag kväll inför jobbet då man inte hunnit göra något eller slappna av innan det är dags igen. Ibland frågar jag mej varför jag ens bryr mej om att ha helg då de inte ger mej något annat än kanske sovmorgon. En vecka än minimum för att jag ska känna mej ledig.

Nä, nu är rasten slut så jag måste bita ihop och ge mej i kast med en hög pappersjobb som skall vara klart innan jag kan bege mej hemmåt.


2 kommentarer:

  1. Hej! Du verkar vara en man med sömnproblem ,, eftersom att jag jobbar natt frågar alltid chefen hur det är med sömnen vissa dagar går det väldigt dåligt att sova och vissa bättre. Om man ska jobba på natten i mörker och när kroppen egentligen är inställd på sömn så vill det till att man sovit bra. Så det gick bra att sälja på Tradera? har hört av Ramona att det funkar väldigt bra i alla fall för henne.
    Jag hoppas att Joohn Blund kommer tidigt till dig ikväll...Godnatt

    SvaraRadera
  2. Jo, min sömn har varit sabbad sen länge. En bra natt är mellan 5-7h. Medel är väl 6h avbruten sömn. Och ibland spelar det ingen roll, jag kan sova 8h men vakna precis lika outvilad som då jag gick och lade mej. Men jag är van.

    Tradera funkar finfint. Det finns givetvis idioter där ute, men tänker man sej bara för och ser till att maila med kunden innan så är det sällan några problem, är oftast snarare rätt skoj. Bägge parter får ju vad de vill ha. Enormt viktigt att vara övertydlig med beskrivningar och foton så inga missförstånd sker så man måste skicka tillbaka saker och hålla på. Annars, go for it, bättre att få ut en liten slant för saker man annars tänkt kasta. Plusa att det är småspännande att se folk tävla om en pryl man har ute på auktion. Om du har några frågor om det så maila mej så kan jag hjälpa dej med det om du ska testa.

    SvaraRadera