fredag 16 oktober 2009

Online igen!

Såja, äntligen online igen! Fick ett CRC-Fel på min nya hårddisk som jag köpte för någon vecka sedan. Hjärtinfarkten var inte långt borta. Trodde det var disken som höll på att ge upp men det var en fil som var oläslig. Phew. Jag hann se framför mej hur flera timmars jobb och massor av sparat material som gick upp i rök. Skräcken har fortfarande inte helt släppt, men jag har kollat upp disken och inte funnit något fel så man får hoppas att ödet står en bi.

Annars blev det ett superskrov till middag, orkade inte slava vid spisen efter en särdeles lång dag på jobbet och det är ju trots allt fredag. Till maten såg jag nyaste avsnittet av Fringe, utmärkt serie om man gillade Arkiv X. Efter det sorterade jag fram lite böcker som jag skall fota och lägga ut på Tradera. Medan jag pysslade på med det så lyssnade jag på:
bok 18 av The Wheel of Time, av Robert Jordan, med titeln: De nio månarnas dotter.
Men jag kom på att jag inte kunde koncentrera mej på att pillra med böckerna och lyssna på bokens handling samtidigt så jag bytte talboken mot "RaubtieR - Det Finns Bara Krig" på Spotify, behövde lite drag för att komma igång. Deras bästa låt är: Hjärteblod. (skall se om jag lyckas klura ut hur man klipper in youtubelänkar hit så ska jag spela den för er, annars får ni leta själva.)

Just nu är klockan 23 och jag funderar på att se nyaste avsnittet av Supernatural och sen tror jag att jag skall gå och lägga mej och läsa en bok jag håller på att läsa som heter:
Knight of the Realm, skriven av Anthony Reynolds.
Jag håller även på med 2 böcker till, men jag har fastnat för denna just nu, den är mkt bra. (Jag har minst 2-3 böcker på mitt nattduksbord och en vid fotöljen i finrummet, engelska som svenska, ja, jag är en boknörd, and im bloody proud of it too!)

Well det var det för idag!
Tjingeling.

PS/
Jag ska se om jag inte kan infoga någon bild och lite youtubes innan jag ger mej.
/DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar