måndag 26 oktober 2009

Jag har syndat!

Jag kunde inte hålla mej längre. Idag köpte jag en ny bärbar dator.
En MiniPC som de kallas för. Min gamla är kaputt, USB-porten är trasig så jag kan inte koppla in några externa saker i den, plus att dess nätverkskort är paj så jag kan inte nå något nätverk med den heller. Kan endast ha den som en slö skrivmaskin vilket var värdelöst. (Tur den var billig)
Den nya pärlan är dock ett konstverk, liten, stilren design av märket HP.
1 års "på platsgaranti", vilket betyder att om jag upptäcker nått fabrikationsfel på den så kommer dom och hämtar den och ger mej en ny vid dörren, vilket är smidigt. Men jag vet ju hur otur jag har så jag passade på att teckna en helförsäkring, kostar 250kr per kvartal, men då får jag en ny om jag skulle ha sönder den, backa över den, bada med den, eller råka glömma den i micron. Känns som det kan vara värt det, då vågar jag ju iaf ha den med mej ut, vilket var hela poängen med den.
Kalaset gick på 3000kr, mkt pengar och kanske inte det mest livsnödvändiga, men jag jobbar heltid och tyckte att det var fan dags att jag fick unna mej nått lite roligare, vad ger det annars att jobba alls? Jo, jag har väl lite dåligt samvete samtidigt som jag är nöjd som askungen på balen, men så är det ju då man alltid är van att måsta vända på pengarna för att få dem att räcka till vanliga vardagliga saker och helt plötsligt haft lite pengar över till att köpa något för rent nöje. Och nej, jag har inte satt mej på ruinens kant pga detta impulsköp, har faktiskt grunnat på det ett tag och lagt undan en hundring här och där för just detta endamålet. Och faktum är att jag gått rätt plus minus noll på affären, för jag lyckades köpa in ett par gamla böcker på Tradera för ett löjligt lågt pris och sålde dem igen med ca 400% vinst. (Ja, jag är rätt stolt och dryg över att ha kammat hem den transaktionen.)
Så egentligen vet jag inte varför jag har dåligt samvete alls. Eller jo det vet jag, det finns alltid "svarta hål" att stoppa sina surt förtjänade slantar i (som CSN tex)och man skulle ändå ligga på minus efteråt. Men så finns det något som kallas för livskvalité också mina kära vänner, och för mej är det viktigare, pengar har aldrig betytt speciellt mkt för mej, jag vet att jag aldrig kommer att bli förmögen, så varför oroa sej?

Ikväll ska jag pillra lite och installera office och lite andra nödvändiga saker i "lillburken", ska bli skoj. Om nu bara den här jobbiga måndagen kunde ta slut någon gång!? =)

Här följer en liten trailer om min nya minipc:


Såja, då var min kafferast slut. *suck*
Tillbaka till årorna igen innan piskan börjar vina...

Toodels noodels!

3 kommentarer:

  1. Grattis till din nya kamrat, klart du ska unna dig!!!Det gör vi andra i släkten också!

    SvaraRadera
  2. Trevligt med en ny dator...känns som om jag skulle ha börjat om att blogga;) Kul med dig här! Kram/Regina

    SvaraRadera