torsdag 22 oktober 2009

En ny dag

Så var det torsdag igen. Tycker det inte var länge sedan den förra. Nåväl, ingen är gladare än jag för det, snart helg! Funderar på att sova hela helgen, det vore nice.

Väntar på 3 nya böcker som jag beställt från:
http://www.sfbok.se/
De är skickade från stockholm med DHL och bör vara här idag eller imorgon, sweet! 400kr inkl. frakt, lite dyrt kanske, men det är 3 böcker som jag väntat på och drar man ut summan på den tid det tar att läsa dem på så är det ett billigt nöje. Ska kila förbi busstationen på lunchen och höra om de hunnit få in dem. Bra ursäkt att ge sej ut i kylan och röra på sej lite. Bäst att passa på att vara ute och gå så mycket man kan nu innan halkan kommer, då kommer mitt trasiga knä att hindra mej för att ränna runt. Det gör så j**la ont varje gång då det hoppar ur led.

Ikväll ska jag och ett par polare lira lite Pathfinder hemma hos mej, ska bli skoj. Pathfinder är ett nytt rollspel som nyligen släppts. Ett utmärkt sätt att få utlopp för min skrivarlust, jag har tyvärr inte tid eller energi under arbetsveckorna att skriva några längre texter, men ett manus för spelmöten går bra, plus att jag använder spelarna som försökskaniner och testar olika äventyrsuppslag på dem. De som uppskattas bäst samlar jag ihop guldkorn ur och nedtecknar dem i en läderinbunden anteckningsbok i vilken jag nu under snart ett års tid samlat idéer och information till en bok jag hoppas få skriva i framtiden. Ett amatörsjobb givetvis, men det skulel vara skoj att ha en bok i bokhyllan som man själv skrivit.

5 kommentarer:

  1. Godmorgon Jerry! För mig är det morgon har jobbat en natt och har nu denna natten kvar. Böcker är värda all sin vikt i guld ...Hur kan det komma sig att Kicki fick barnen som läser och jag har bara en som läser? Njaa nu måste du berätta hur jag får en kittel att ryka? det måste vi ha på Evelines fest.

    P.S Skriv boken!!!!!

    SvaraRadera
  2. och det är så skoj att du kommit hit till oss, för du är en sjukt duktig skrivare och det är alltid lika skoj att läsa dina inlägg o kommentarer!!!! fortsätt här... *lova* kramar!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du har en blogg. Om du skriver en bok skall jag genast springa och köpa den. Väntar redan. ha en trevlig helg. Vi sticker till Köping och har spökparty, Hohoho.Buuuuuuuuu!!!

    SvaraRadera
  4. Mona>>> Har aldrig gjort det själv, men polarna brukar göra det. Man köper "torr is" och häller vatten på det tror jag, då ryker det med en vit rök som "kryper" nedför kitteln och golvet. Helt ofarligt så vitt jag vet och det ser mkt häftigt ut. Tror man kan köpa det på samma ställen där dom gör/fyller på kolsyrepatroner till sodastreamers tex. Annars kan du höra dej för på partyaffärer, dom vet säkerligen.

    Ramona>>> Tackar, detsamma! =)

    Ullis>>> Tack! Ha så skoj i Köping! =)

    SvaraRadera
  5. Mona>>> Här har du en sida där du kan se vars du kan beställa det och hur det fungerar.
    http://www.aga.se/International/Web/LG/SE/likelgagase.nsf/DocByAlias/prod_torris_f%C3%B6rsstallen

    SvaraRadera