fredag 16 oktober 2009

Lunchrabbel

Hinner skriva ett par snabba ord innan lunchen är slut.
Gick en sväng under lunchen. Det regnade lite men det kändes ändå som ett härligt höstväder. Hösten ÄR den klart bästa årstiden.
Lyssnade på talbok under promenaden och lunchen, Wheel of Time, skriven av Robert Jordan, mkt bra. Köpte en lunch på Ainas då mina ben lika tagit mej längst den gatan. Det var länge sedan jag var där sist och de har tydligen renoverat om sen jag var där sist. Fräscht och snyggt. Köpte en skinksallad som var mkt god. Den var ordentligt gjord och hade fräscha råvaror, inte som affärernas färdiga & sunkiga sallader.
Rödlök, riven sallad, (grön) skruvpasta, tärnad skinka, tärnad fetaost, en skvätt olja över salladen. Sen fick man med en liten ostsmörgås. Helt klart godkänd, det lär bli fler luncher där.
Sedan fortsatte jag min promenad, gick ned till älven och stod där och filosoferade ett tag innan jag gick tillbaka till jobbet.
Blir en lång dag idag, igen. Klev upp 06:30 och kommer inte att vara hemma förren 18-19-tiden. Blir nog att köpa snabbmat, se någon serie och sen en tidig kväll, ligger back en massa sömn, yay, ännu en helg man knappt kommer att märka av, suck.
Nä, nu skall jag dyka ned i administrationens hårda värld igen.
Toodels!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar