fredag 23 oktober 2009

Götapetter också, det är fredag!

Ojoj, fredagen kune inte ha kommit lägligare, jag går upprätt endast på ren och skär tjurighet idag, blev en kass natt inatt (igen) och veckan har varit fullt ös medvetslös! Funderar på att gå och lägga mej tidigt ikväll och ställa klockan på 06:00 på måndag. Men jag vet precis vad som kommer att hända, jag kommer att vakna kring 07-08 imorgon och så var det med den sovmorgonen...

Böckerna hade inte kommit igår, så jag skall kila iväg till busstationen idag med, håller tummarna. Vet inte varför egentligen, jag håller på med 3 andra böcker hemma och har minst 10st olästa böcker i bokhyllan. Beror väl en liten del på själva köpandet/ägandet av böckerna och sen en stor nypa av att det är böcker av en serie som jag följer som jag tycker är bra. Vissa av böckerna hemma i den plågade bokhyllan är nya och jag har inte kunnat bilda mej en uppfattning om dem ännu, de är antagligen minst lika bra. Men det är bra att a ett litet lager olästa böcker. Rätt som det är ligger man sjuk en vecka eller har det krasst i kassan och har inte råd med några utsvävningar/nöjen och då kan man gå till bokhyllan och dra sej en ny bok.

Appropå köpa saker, visst är det bra underligt att man då man står vid kassan på MAX eller någon annan hamburgerresturan (eller pizzeria) och tänker att man för en gång skull skall välja något nytt på deras 47 olika rätter istället för samma gamla sak som man alltid väljer. (För mej är det skrovmål eller Hawaiipizza)
Men vad händer? Jo då det blir ens tur att beställa så hör man sej säga
"- Uh öh jag tar ett skrov..."
och sen är man norrlänning så sagt är sagt och ska förbanne mej inte ändras, så man tänker i sitt stilla sinne "Förbannat, jag ville ju testa en vesuvio..." och går iväg med sitt nyköpta skrov...eller det kanske bara är jag? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar