onsdag 11 november 2009

Onsdag

Har lunchrast och kom just tillbaka efter en sväng in till stan där jag köpte lunch. Det blev skinksallad idag. Sallader är den bästa lunchen tycker jag, man blir inte toktrött av den, den är billig, och antagligen en hel del nyttigare än att trobba i sej utemat/snabbmat. Jag brukar för det mesta skippa dressingen med. Jag resonerar som så att då jag har ett så pass stillasittande jobb och är helt däckad då jag kommer hem så är det nog inte så dumt att skippa så mycket "onyttig" mat som möjligt.

Dags att vara dryg och skryta lite!
Idag ringde min chef och sade att företaget jag är uthyrd till vill ha kvar mej och har förlängt mitt kontrakt på ett helt år. I vanliga fall är det bara månadsvis. Men jag har fått 2 månader i taget, sen kvartalsvis och nu tydligen ett helt år. Trots det är jag lite besviken att jag inte får en fast anställning. Timlön och bemanningsanställning har många nackdelar och bra mkt mindre lön. Så även om det är en god nyhet i dessa tider, då arbetslöshet råder, så känner man sej lite utnyttjad. Jag gör lika mkt och ibland bra mkt mer än de anställda men har mindre lön, jag har svårt att se rättvisan i det...

Men utöver det så känns det bra mycket bättre idag än i måndags, helgen känns inte allt för fjärran, I can almost taste the freedom! Som vanligt har jag redan bestämt mej för att göra saker i helgen som i realtid skulle ta cirka 5 dar och jag har ingen som helst aning om hur jag skall hinna med allt och dessutom få igen den sömn jag redan ligger minus i. Men det löser sej nog. =)

Tjing!

2 kommentarer:

  1. Man får grattulera till populariteten på ditt arbete, det som gett dig 1 års fortsatt arb. Grattis. Du skulle ha passat på att be om en bättre arbetslokalisation i kontoret så du kan arb ostört. Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Roligt för dig . men bättre plats skulle du ha fått.

    SvaraRadera