måndag 9 november 2009

Måndag

Gud så jag hatar måndagar...
Jobbade över i fredags för att övervaka flytten av våra kontor. Alla fastanställda for hem kring 16, själv var jag inte hemma förren klockan 18, som vanligt med andra ord.

Måndag kom jag till jobbet i sedvanlig ordning vid 07:30 och fann att kontoret inte var ställt iordning efter flytten som det var sagt, så det var bara att kavla upp ärmarna och koppla in alla datorerna, släpa möblerna på plats och börja sortera och ställa iordning allt. Blev klar kring 10-tiden. Sen var det bara att försöka hinna ikapp det man inte kunde göra under flytten på fredag och måndag förmiddag, givetvis finns ju flera deadlines som måste hinna så det blev stressigt som vanligt.
Kontoret är förvisso rätt fint, men helt värdelöst för mej. Nu måste jag sitta och jobba med administrativa uppgifter just vid entrén där folk springer hela tiden plus att jag sitter näst intill i knät på min kollega. Det kommer att bli oerhört svårt att jobba ostört. Och med alla deadlines och allt jobb så kommer jag att få mentalt skörbjugg. klockan är bara 13.30 och jag har redan ont i huvudet...
Och inget kan man göra åt det heller utan det är bara att bita ihop. Känns jäkligt svårt att motivera sej att fara till jobbet varje morgon för att slita ut sej för en skitlön. Om jag var antisocial förrut som kommer det här att peta mej över kanten helt, orkar inte vara bland folk då jag kommer hem, finns inte ork att ens försöka vara trevlig.
Jaja, nåja, det kanske känns värre än vad det är just nu då det är måndag och helgen känns fjärran.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ta bort kommentar från: Alea iacta est

    Blogger Mona sa...

    En sak har jag lärt mig " Det finns alltid någon som har det värre" en liten tröst i alla fall för mig när sammma tant ringer och skriker i larmet "kom på en gång "för femte gången på en natt samt att några fler ringer samtidigt i bland en kö på 1 timme eller mer. Pust det hör till saken att vi är bara två som jobbar på natten med ett ansvar för hundra personer, det är två hus med ett dagis och en matsal i mitten av byggnaden, varje hus består av sex våningar. Matrast har vi ej ej heller fika rast det får man göra när det finns tid. Vi har precis kollat på spel för Eveline var sugen på Nintendo Wii men nu har vi enats om ett spel till henne sims 2 billigt för oss hon skulle själv kunna köpa Wii men nöjde sig med Djurliv... Ha en lugn kväll nu.

    SvaraRadera
  3. Nä, det är precis som du säger, det finns alltid någon som har det värre. Vården är ett skämt idag. De som jobbar där ska fan i mej ha samma lön som politiker och de skall ha ett fungerande schema med jämn bemanning. Fattar inte hur du och morsan pallar med sånt jobb och ändå vara glada och aktiva efteråt, jag hade skjutit en säkring för länge sedan. =)
    // Jerry

    SvaraRadera
  4. Ja jerry jag måste bara skratta till dit svar men håller med dig tur att nån vill ha det här jobbet.Du värkar inte ha de så bra häller.

    SvaraRadera